Cesta Prahou

 Není to tak dávno jsme měli cestu Prahou, během které jsme prošli velkým množstvím budov, z nichž některé mě obzvlášť zaujaly. O některých z nich vám teď povím.




Peterské náměstí

V této budově se mi líbí zejména to, jak je realizována hra tvarů a funkcí. Je zajímavé sledovat fasádu, kde mohu vidět umístění modulů (bytů), vidím, jak architekti složili dům z malých modulů. Materiál budovy splňuje tento modulární systém, který využívá přímé úhly a také umožňuje, aby budova zůstala kontextová. Zajímavá hra s barvou. Jaká budova je šedá venku, je stejně barevná uvnitř. Barvy jsou vybrány výhradně jedovaté, což zvyšuje kontrast s vnějšími stěnami a dává určitý život uvnitř. A samozřejmě autoři nezapomněli na zeleň, která se vyskytuje na veřejných balkonech a roste po betonových stěnách, což ukazuje, že tato budova žije. 







Veletržní palác

Odpusťte mi všechno, ale jsem malý fanoušek všeho velkého, monumentálního, zlého, velkolepého a historického v architektuře. Když jsme vstoupili do atria, viděl jsem tento velký prostor, poznal jeho historii, viděl všechny jeho vnitřnosti, cítil jsem určitou velikost této budovy, jako by tu stála tisíc let a jen tak dál. Složitý pocit...



DRN

V této budově se mi líbilo, jak architekti do nového návrhu vkládali kousky minulosti. Vidíme staré materiály, betonové desky dřevěné trámy, staré cihly, atd. To vytváří fascinující pocit spojení s minulostí, s tím, co zde již není. A samozřejmě neuvěřitelná fasáda z rostlin. Něco velmi neobvyklého a velmi moderního.





Celkově byla tato procházka velmi dlouhá a bohatá. Pro mě byla důležitá a zajímavá jako pro cizince. Pomohla mi blíže seznámit se s Českou historií a kulturou architektury. A určitě ji budu dál studovat.

 

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Škola: první návrh

PechaKuchaLight

Koncept